Selasa, 6 Julai 2010

Kawan Sahabat Friendsss...

Mesti semua ada kawan.....tp xsemua mempunyai sahabat sejati... Mcm aku...aku ramai kawan...tp aku keliru..bertanya pada diriku sendiri..manakah sahabat sejatiku itu???


http://mputih09.wordpress.com/2010/03/12/sahabat-sejati-2/

Bermula satu cerita,,, aku dahulu ada seorang kawan baik, aku still ingat dia.tp entahlah tak tau dia ingat ke tak kat aku skrg. berkawan dalam facebook tapi TAK PERNAH menegurku atau membalas setiap apa yg aku post kat dia walaupun sepatah..(yang org lain blh pulak...)

Kepada si F yg pernah menjadi sahabat sejatiku semasa darjah 5 lagi... Kau ingat tak lagi kita berjalan itik bersama-sama... Kena denda kat cikgu BM yg garang.Kita sama-sama berjalan itik beriringan... Pastu kakak kau nk kawin..aku ingat lagi kau nk bg kat aku tp mungkin kau malu depan kawan2 aku kau lempar kad tu ke ribaan ku.. Aku menerimanya dgn senyuman...Aku jg masih ingat... Kau la yg bersungguh-sungguh mcm soh aku masuk bintang kecil(nyanyi walaupun suaraku xsesedap suara kau..skrg ni kau dah popular ngn nasyid..tahniah la...)

F,
Aku jgk ingat time kau sakit kena cucuk kat punggung... Adik2 aku kan rapat sgt2 ngn kau... Diaorang la bgtau ayah aku ko sakit..Aku time tu malu lg nk kawan ngn ko...Aku ajak si S utk teman aku (kawan sekelas kita jgk..) walaupun time tu ada 2 org adikku ada bersama-sama dgnku utk melawat ko..pastu sampai rumah ko...apabila ko keluar... Si S terus cabut dgn basikal dio dgn meninggalkanku terkebil2 terkezut..(time tu adik aku 2 org tu dh masok umh ko). Ko pun ajak aku masok umah ko... Slps saat itu lah kita rapat sgt2..last persekolahan darjah 6..ko pernah melawat aku sbb time tu aku sakit semput.hehehe..Ko melawat dgn jiran aku memerangkap budak kelas kita jgk...

F,
Abis jer persekolahan darjah 6, ko sekolah arab sbb ko pandai..aku tak berapa nk pandai (tp pandai jgk sbnrnya..hehehe) aku sekolah biasa kat bachok...maknany kita bjauhan la kan...tp tel selalu jadi penghubung kita..kan?? Dulu mana ada henphone..public phone atau tel umah je jadi penghubung kita... ko guana???kalau aku kat asrama aku tel ko..kalau aku kat umah ko akan tel aku dan borak sampai pg...sampai aku terpaksa bawak tel masok bilik takot mak ayah aku marah.hu3...

F,
Aku masih ingat mesti ko akan cerita pasal aktiviti nasyid ko ....aku kagum dgn kamu...aku seronok mendengarya... :) time tu ko dok dalam kumpulan nasyid yg xbrp glamer...skrg ni ko dh glemer..time raya pulak, ko ingat tak first ko beraya umah aku?? ada bau tahi x?? sbb time tu mak ayah aku xde...aku ngn beberapa org adik aku je ada...yg kecik tu berak time ko sampai...hahahaha! malu giler aku time tu..tapi aku wat derk je sbb aku nk cover line..Setiap kali raya ko mesti akan beraya umah aku...dan jgk umah Si N...ingat x? ingat x?? tp skrg dh xde langsung...blh kah aku panggil dirimu sahabat???

islam.gov.my
(sekadar gambar hiasan)

F,
aku jgk masih ingat hubungan kita kelu seketika sbb aku baik dgn Si H... Aku tgk muka ko berubah...tp aku xtaulah apa yg bermain difikiran mu ketika itu...tp aku merasai ko dingin dgnku...Maafkan aku jika kau terluka..... Hinggalah 1 hari tu aku rasa kehilangan ko begitu ketara.... Aku menghubungimu...ko pun ckp la sibuk....aku menerima alasanmu dgn sendu...sedih ko tau x??? pastu hubungan persahabatan kita kembali pulih....

Sehinggalah.......ko bertunang...xbgtau aku pun erk?? xpe....mungkin ko sibuk...xsempat nk bgtau aku...jrg2 ko msg dan tel..it's ok aku paham mesti ko nk save kredit utk tunang kau kan...? aku ok je...

Sampailah satu hari time ko nk dekat2 kawin......Apa yg kau luahkan aku tak dapat terima...
Sbb ko dh nk kecapi kebahagiaan..biasalah hidup penuh dugaan..ko mesti keliru dgn perasaan ko... Ko kena paham...try rewind balik apa kita lalui sejak darjah 5 lg...Kasih syg kita adalah kasih syg SAHABAT SEJATI...

Tp sekarang mcm ko musnahkan semuanya...xpelah...mungkin ko xperlu ingat lagi sahabat mu disini...maklumlah aku bkn sebaik mu..... Segala kenangan itu masih lg tersemat difikiran ku...bkn lagi difikiranmu.. Semoga dikau bahagia dan mendapat sahabat sejati lebih sejati dariku..

Buat kawan2ku diluar sana... Aku tau ko org bila dewasa akan ada kehidupan sendiri...tp ingat !! dgn sahabat dan kawan la kita berkongsi rasa, kenal erti hidup,kenal erti kasih syg dan selalunya kita kenal sahabat kita dulu sebelum kenal pasangan kita......jgn la disbbkan ko dah bekeluarga ko org nk ilangkan mcm tu persahabatan ko org begitu sahaja....kejam rasanya..

Walaupun xde masa btanya khabar skali skala kawan kita..sekurang-kurangny menujukkan ko org ingt dia.......

5 ulasan:

Rani Rashid berkata...

nok,. sedih mak baca nok nye nukilan rasa

BeauTiFuLGirL berkata...

harap kau sahabat aku hingga akhir hayat aku..aku bkn sahaja nk pasangan sehidup semati...kawan pun aku nk kawan sehidup semati

Tanpa Nama berkata...

Mungkin sahabat tu agak bz...bukan dia x ingat cuma mungkin sebab masing2 dah berumah tangga jadi komitmen diberikan pada keluarga masing2....

BeauTiFuLGirL berkata...

anyway...org lain pun bekeluarga....tp xkan la sampai xleh btanya khabar langsung???mmg alasan itu tidak kukuh...xblh diterima akal

Tanpa Nama berkata...

kalau shbt tu da berkahwin,kt kene lah paham keadaan nye..lg2 kalau da jd ibu..mesti sibuk dgn tgjwb sbg isteri dan ibu.kalau die seorg lelaki,ade baiknye,kt elakkan dr terus berhubung dengannya.takut2 nnt akn akn timbul fitnah dipihak isterinya..tak pasal2 rosak rumah tangga org.lbh2 kalau die pon tak pernah bgtau bini die.kalau kt nk terus berkwn dgnnya,jgn sesekali membelakangkan isterinya..dan ade baiknye.kt brkwn dgn isterinya lebih dt dirinya..itu lebih menarik bg aku..bukan ape,aku ckp dr pengalamn aku..mcm mane pon die ttp sahbt dan kawan kt dulu..biarlah semuanya tinggal kenangan sbg salah satu kisah dalam episod hidup kt.