Jumaat, 10 Disember 2010

GAGAL !??

Salam ukhwah utk semua...... semoga sihat-sihat selalu... :)



Kat sini aku nak bercerita tentang impian semua orang maukan perubahan untuk diri mereka.. tapi apabila terima segala cubaan dan dugaan. Kebanyakan kecundang...kenapa??? Padahal sering kali mendengar ceramah2 motivasi dan juga tahu resipi kejayaan yg sedia ada telah ditulis dibuku2,majalah2....tp kenapa masih ada yg KECUNDANG ?? Jawapannya

DIRI SENDIRI.

dari dalam diri mereka sendiri...






Begitu jugak aku...aku banyak berperang dengan diri aku sendiri. sikap cepat putus asa, malas,jahil macam2 menyerang diriku. Aku cuba utk bertahan sehinggakan terketar-ketar seluruh tubuhku untuk melawannya. KENAPA??? kerana aku berasakan aku berada dikedudukan yang selesa!






Apa itu ZON SELESA???



ZON SELESA adalah zon yang membuatkan kita rasa tidak tertekan,cukup-cukup makan,cukup2 pakai....tidak bermewah pun tidak mengapa!






TAPI TAHUKAH ANDA??!!



Sebenarnya itu hanyalah sementara.bagaimana generasi kita untuk masa2 yang akan datang? Ini kerana kalau kita kaji 70% ekonomi kita di pegang oleh bangsa lain. Apa-apa saja mereka blh buat mengunakan duit.... Contohnya PALESTIN punya kes..kita umat islam ramai tp kebanyakkan dalam ekonomi tidak berapa kuat. APA SUDAH JADI??? yang terjadi adalah pihak yang paling kecil bilangannya berkuasa kerana mereka sogokan wang kepada media2 cerak dan elektronik antarabangsa untuk menjatuhkan kita...






TAHUKAH JUGA ANDA??!!



Sebenarnya kita ada 5 deria...apa deria itu???



1. MATA - untuk melihat



2. TELINGA - untuk mendengar



3. LIDAH - untuk merasa



4. HIDUNG - untuk menghidu



5. DUIT - untuk menjaga semua KE EMPAT2 deria kita agar berkeadaan baik !






KENAPA aku cakap DUIT itu deria kita yg ke-5?? Ko orang mesti tertanya2 kan? Kerana :



- kalau mata rabun..apa perlu kita buat? mesti kita perlukan cermin mata kan? kalau perlukan cermin mata..kita perlukan apa untuk memilikinya?? PK sendiri..pasti deria yg ke-5 kan?



-kalau telinga sakit...apa kita perlukan?? mesti ke klinik kan? nak ke klinik perlu apa? PK sendiri.






begitu lah seterusnya....






So...segala cabaran hidup ini perlu ditempuhi...apa yg kita impikan kalau ingin berubah MESTI kita hadapi...kalau kita GAGAL.bkn lah gagal untuk selamanya...Kita BUKAN GAGAL tapi BELUM BERJAYA. tidak salah untuk KAYA..kerana sekurang-kurangnya kita tidak kufur nikmat ALLAH SWT...tapi apabila KAYA..jangan lupa menolong orang yang memerlukan pertolongan.lebih2 lagi umat Islam yang tertindas dan ditindas.bila kita KAYA...Kita boleh buat ibadat dan mencari ilmu diseluruh dunia.kerana kita berduit....






Aku bercerita kat sini kerana aku ingin ingatkan diriku jgk. Aku juga ingin berjaya macam orang yang telah berjaya. cuma sekarang ini aku kekurangan ILMU...yang penting sekarang ini...rezeki yang paling byk kita dapat adalah dalam perniagaan.. So daripada perniagaan yang aku ceburi aku tidak akan putus asa dan putus harapan dengan apa sahaja dugaan yang aku perolehi walaupun pahit. walaupun ada segelintir tidak berjaya.tidak semestinya aku tidak berjaya jugak kan?Mesti ada kejayaan yang menanti cuma tidak tahu bila.. Yang penting teruskan apa yang aku buat sekarang ini.






Siapa yg nak kecundang dipersilakan

MANAKALA



Siapa yang ingin bersama2 untuk mengejar impian bersamaku dialu2kan... :)



Ini kerana telah ramai berjaya dan

aku tidak mahu terkecuali..






BERTEMU KITA DIPUNCAK KEJAYAAN!!









2 ulasan:

hamzah ian berkata...

gua stuju

beautifulgirl berkata...

Lu betul2 paham ke gua ckp?? :D iyolah asyik dot...dot je...hu3 :P

Followers

AKU BLOGGER KLATE ;)

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Ef life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers