Selasa, 25 Januari 2011

'Kami tiada jodoh' ~~ WAT THE HELL?? X_X



Assalammualaikum... Pe khabar semua??

Ibu2,Isteri2,Janda2,Women2,Gadis,Dara2 dan sewaktu dgnnya.... how's your life?? :)


Hope better la yeak dak? Hari ini nak berkongsi sedikit pasal keadaan umah tangga sekarang. Anyway yang mana blom kawin pun blh berkongsi tentang perkara ini. :) Ko orang tak lama nak kawin jgk kan? ;)



Tidak dapat dinafikan sekarang kes penceraian makin lama makin meningkat..hu3... Apa masalahnya? Padahal ada sesetengah tu bercinta bagai nak rak...7 thn..12 tahun..(kononnya cinta sejati) tapi last2.ada yang tak jadi kawin...ada yang bercerai berai padahal xsampai 1 tahun lagi membina masjid.wathefat??



Apapun tak perlulah nak debatkan nasib malang si lelaki yang kena tipu,dicurangi atau whatever. sbb yang kaum lemah adalah perempuan.yang patut dibela nasib seorang wanita.. sape setuju angkat tangan? he3.. Aku memang percaya nisbah wanita teraniaya dan lelaki malang adalah sangat berbeza (ambik ayat daripada seorang akak ...sori ciplak sikit). Aku memang sokong 110 % pada pendapat akak ni. (kebetulan pulak baca kisah jejai dengan si fasha..hohoho!). Katanya nisbah wanita teraniaya dgn lelaki malang adalah 1000:1 (wanita didera dan dianiaya nisbahnya 1000 kes : dan lelaki malang hanya 1 kes)



Masa bercinta atau baru kawin... Macam2 si women ni puji Si men dia. Dialah sehidup semati...dialah segala-galanya...dialah intan payung.... Tapi bila dah 10 thn ,15 thn hidup bersama. Semunya hampeh. Si men carik women lain. So yang meleleh air hidung siapa?



Anyway, memang perkhawinan ini lebih menguntungkan lelaki. Kerana apabila seseorang wanita itu berkhawin, pasti 'saham' nya merudum... lebih2 lagi kalau mengandung dan beranak. Of course lelaki (yang mana tidak menghargai pasangan mereka) akan mencari kekasih hati lain utk memuaskan nafsunya yang satu (contoh blh tgk sendiri apa yang berlaku pada si pelakon yg dh ada bini.elok2 bini mengandung.time tu jugak wat onar ngn pelakon muda lain.mcm setan kan?)





Lelaki.. usah lah diperbesarkan tentang lelaki yang teraniaya...sampaikan nak bertikam lidah bahawa lelaki pun bernasib malang. Bela nasib wanita yang teraniaya dahulu ! KENAPA?! kerana....pastikan anak yang dilahirkan wanita itu tidak kehilangan rumah, tidak kehilangan hak, keselamatannya tidak diragut, pelajaran tidak terbengkalai, dan mempunyai moral yang baik.. Jika perkara ini tidak dapat dibendung..pastinya adalah gara-gara si bapa yang gagal memikul amanah yang pernah mereka meterai, bersumpah dan berjanji dihadapan TOK KADI..




Sudah banyak cerita yang aku dengar daripada wanita2 yang teraniaya...panas hati aku mendengarnya....





"Aku : kenapa ko nak bercerai tiba2? Kawin xsampai 1 thn lagi(tetiba si polan ini dtg kerumah utk meminta bantuan aku uruskan penceraiannya)

Polan : Laki aku sebenarnya GAY! sepanjang perkhawinan dia xpernah sentuh aku. Patutlah dia tak mau hebohkan perkhawinan dekat kawan2 dia. Rupa-rupanya tak mau tembelangnya pecah


(aku terkejut mendengarnya)

Aku : Kalau dia GAY...kenapa dia nak kawin dgn ko?

Polan : Sbb dia nak tutup mulut family dia la...sbb umo 33 thn tak kawin lagi.tu pasal dia gunakan aku utk tutup mulut family dia. huh! patut la aku keluar mana-mana dia tak kisah. rupa2nya masa aku keluar dgn ko. dia ambik kesempatan keluar ngn girlfriend songsang dia! "


Ayooo...marah betul kawan aku sorang ni...memang setan kan laki mcm tu? kesian kawan aku..dah la kawin wat loan.pastu masa nak cerai mintak lak separuh duit hantaran. tapi tok hakim cakap "awak dah tak blh ambik.itu hak bini awk...sepatutnya awk kena bagi lagi harta sepencarian dekat bini".hohoho..merah padam muka jantan tu...rasakan..


Ada lagi satu cerita yang aku baca dalam satu blog pasal kawan dia.



"kak Jun tahu,cuti sekolah baru-baru ni, cik suami nak bawak kami anak beranak bercuti, last minute dapat tahu tembelangnya. Rupa-rupanya dia ada tempah bilik satu lagi utk girlfriend dia tingkat dua. Bilik kami tingkat tiga. Bengangnya saya!!"


Amacam? blh blah tak situasi mcm ni??hu3...lelaki..lelaki.. ada satu lagi cerita..

"Nak tau tak pasal Cik Ki saya?"
"Kenapa?"
"Dia terhantar sms kat girlfriend dia kat saya"
"Apa sms-nya?"
"......apapun jadi Susi tetap milik abg!"



Ko orang la kalau laki mcm ni rasa terbakar x???hu3 mmg tak boleh blah! kan? (he3...aku lak emo..soriii..)

sambung balik cerita


"abis apa awk buat?"
"saya balas sms dia 'lain kali nak hantar sms kat girlfriend check elok2 nombornya.Biar betul.Nak antar kat wife buat apa? Nama saya bla bla bla! bknnya Susi.' "
"...and?"
"Dia termalulah.dah kantoi kan"
"masa tu awk kat mana?"
"kat living room"
"Dia?"
"Masterbed room"
"...lah...awk xmarahkan dia?"
"Nak marah apa sampai sekarang dia tak nak cakap dgn saya. Terus tak mahu tidur sebilik.Dah malu la kot. Tak mau ngaku wat salah and tak mau ubah perangai"



Hurm...xblh nak cakap apa...Memang lelaki jenis mcm ni tak reti nak menghormati dan menghargai seorang isteri... diaorang tak pikir ke bahawasanya mak atau ibu mereka adalah seorang wanita. kalau lelaki lain wat mak atau ibu mereka mcm tu..bagaimana??


Kalau kes mcm ni berlaku...pempuan yang comel montok,cute...pasti akan jadi cengkung tidak bermaya...yg gemuk pun confirm jadi kurus sbb slalu makan hati dgn sikap laki-laki dia.tak payah pakai ubat kurus atau pergi gym. Cukuplah buat hati nurani seorang wanita itu terseksa dan terluka oleh lelaki yang tidak pernah puas dgn cinta nan satu.


Lelaki tetap lelaki..Jangan terlalu dipuja jika baru menempuh alam perkhawinan yang baru berusia setahun jagung. jika bercinta bagai nak rak(bukan hak milik kekal lagi..iye dak?). Tak perlu canang satu dunia aku adalah wanita yang paling bertuah,paling bahagia kerana memiliki si polan..si polan.Ada juga yang mengelarkan suaminya 'my prince charming'..simpan dulu statement itu okey? Iyelah...sekarang ni mungkin Prince Charming...Esok2 bila dah badai melanda,ribut taufan bertalu2. mulalah Prince Charming menjadi Putera Katak. Tak ke haru biru..kan? Kalau orang gelakan awak pun tak yah marah lah ..ok?


Ok lah..dok opis ni...best pulak menaip isu ni...tak tuju mana-mana pihak ok? balik dulu...bye... :)





CINTA SAMPAI KE SYURGA..

1 ulasan:

Mama Zharfan berkata...

panjang lebar entry ni :) tp padat dgn mesej :)

salam ziarah dari UK

kalau sudi, nak mintak tlg u vote(sblm midnite tonite)

tlg vote utk MZ!