Sabtu, 24 September 2011

Pengalaman Mengandung selama 9 bln :)




Assalammualaikum...







Apa khabar semua...dah lama xmencoretkan sesuatu kat blog kesayangan ini..Maklumlah penat dan sibuk melalukan aktiviti harian.xsempat nak berblog.Lagipun pergerakan sekarang ni terbatas dek perut yang semakin membesar dan berat...(aisey..berat ke? :P)



Pengalaman aku ketika mengandungkan anak pertama ini..hurm..pada trimester pertama aku alami alahan yg teruk dimana aku makan apa sahaja . Keluar balik dari perut aku. Susah nak lekat makanan dalam perut aku. Membuatkan aku rasa amat lemah. Pada minggu ke 9 aku teleah ditahan wad selama 3 hari 2 malam...hu3..




hu3...sakit kena cucuk






kena masukkan air 6 botol..serius aku xleh tido lena dalam wad..seksa.. :(





Selepas keluar wad dan MC selama 2 hari. Aku kembali kerja seperti biasa. Dalam 2 minggu aku kerja kaki aku sebelah kiri bengkak membuatkan aku tidak boleh berjalan dgn sempurna sbb sakit. Aku ke klinik staf.tapi doctor klinik tu ckp menda tu biasa walaupun sbnarnya menda tu aku dah alami byk kali dah sebelum aku mengandung dan kawin lagi. Selalu menda tu terjadi tetapi sekejap je kesakitan itu. Cuma bila aku mengandung ia membengkak dekat 1 minggu lebih. Membuatkan aku makin letih....... dan sakit.....Aku sabarkan diri pergi kerja walaupun kesakitan sehinggalah temujanji antenatal kat Klinik O&G. Doc dari jauh tgk aku berjalan mcm org tempang dan bertanya kenapa aku berjalan mcm tu. Aku bagitau tentang kesakitan kaki yang aku alami dan ianya di rujuk ke klinik pakar tulang. Akhirnya....kaki aku pun bersimen.hu3 dan mendapat cuti selama 1minggu..hu3...





xblh jalan.makan aiskrim nak tenangkan hati.sedih tak dapat bergerak bebas..wuuu...





mengenangkan nasib.bosan 1 minggu..mkn,minum dan pakai ma dan abah uruskan..rs susahkan mereka..hu3





Setelah 1 minggu kaki aku bersimen akhirnya kakiku sembuh.. alhamdullillah...Aku bekerja seperti biasa..makan aku dah blh mkn la sikit2 walaupun xberapa lalu nak makan. Tapi sekurang2nya makanan tu xdelah kluar sokmo dari perut aku.hu3...nak masuk trimester kedua
pulak aku demam..hu3..MC lagi..blh la dalam3 hari MC sbb demam..lepas ok dari demam.. Aku gi kerja seperti biasa...tapi malang tidak berbau aku kemalangan pula..hu3




luka di kepala

Gambar diatas adalah luka yang aku dapat selepas kemalangan dgn bucu ekon. Masa terhantuk mmg la sakit..Aku ingatkan biasa je la..Aku blh gelak2 ngn kawan aku. Masa tu aku lepas balik lunch ngn kawan aku. Masa masuk opis aku pun pegang kepala aku yang terasa lagi sakit. Rupa2nya berdarah.Aku dah panic. naik opis mintak orang opis tgk.Orang opis pun tak tau nak wat apa terus bawak aku kat kecemasan. Mujur xdop apa2.luka pun xde la dalam sgt. tapi doc bg MC lagi suh aku berehat sbb tekanan darah aku rendah.Mungkin terkejut selepas eksiden tadi.hu3..




Masuk trimester ketiga alhamdullillah...dah tak MC mana dh..Aku sihat walafiat dan hanya menunggu ketibaan kelahiran cahaya mataku.Doc scan katenya GIRL.. Aku tak kisah la girl or boy...yg penting baby ku sihat,sempurna dan selamat. Semua barangan dan aku siapkan dah malam2 aku selalu mimpikan baby ku..Mummy dgn Daddy xsabar nak jumpa baby... ;)



p/s : kalau sesiapa berminat nak beli breast pump dan botol susu berjenama avent sila klik sini... InsyaALLAH...Setakat ini termurah dipasaran..cewah..

Followers

AKU BLOGGER KLATE ;)

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Ef life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers