Selasa, 28 September 2010

Menangis Dgn Hati Yang Tabah

Salam semua...



Alhamdullilah aku sempat lagi bersama-sama kawan yang selalu follow aku punya blog. Thanks sbb bg sokongan. Sepanjang aku hidup di atas muka dunia ALLAH ini.. Aku tidak pernah terlepas dari cabaran hidup. Peribadi,kerja dan bisnes.. Selalu berselang seli. Apa pun itulah dugaan dan cabaran yang ALLAH SWT bg untuk kita supaya kita menjadi lebih tabah, kuat.matang dan redha dengan apa yg berlaku.



Kamu semua pernah kan hadapi cabaran dalam kehidupan? Apa yg kamu buat? menyerah kalah? berserah? atau ???



Apa pun itu lah lumrah kehidupan yang manusia memag tidak dapat lari. Setiap ujian yang ALLAH SWT timpakan kepada hambanya mempunyai banyak hikmah. ALLAH menguji hambanya dgn penyakit,bencana,kekurangan harta,kematian,kekayaan dan sebagainya untuk lihat sejauh mana tahap keimanan seseorang.


Rasulullah bersabda : "Apabila ALLAH SWT menyanyangi seseorang hamba-Nya, ALLAH menguji dengan kesusahan sama ada pada diri,keluarga,anak mahupun pada harta supaya dibersihkan daripada dosanya...."

So jangan pikir ada masalah ALLAH xsayang kita...sebenarnya ALLAH syg kita cuma kita jer tak tau kan? Semoga aku tabah menghadapi segala ujian daripada ALLAH SWT..


Doakan untuk aku k?

Tiada ulasan: