Isnin, 8 Ogos 2011

Puasa Day With Ma and Abah

cute tak ma ngn abah aku?? ;)





Hari ni dah masuk 8 hari kita berpuasa...alhamdullillah..nak cerita sikit pasal menda yang terjadi semalam semasa nak berbuka dan kejadian pagi tadi semasa nak bersahur tentang.... My Ma and Abah.....lalalala...

Ahad, 7/8/11,7.30pm

"Allahuakbar....Allahuakhbar..." azan berbunyi
"Bismillahirahmanirahim..." semua tadah tangan bc doa berbuka...
Adik lelaki bongsu, Lan aku dah kutip sayur2an campur didalam pinggannya letak ketepi (mmg xmkn sayur..hu3)
"Knp buang sayur2 tu? membazir..."tanya abah
"xpe adik makan la sayur jagung ni"
"abah beli mahal sayur tu.membazir la buang...pot pet pot pet....bla...bla..bla..." pjg ceramah abahku
"kalau mcm tu abah la mkn"adik aku tolak pingganny ketepi buat muka merajuk
Ayah aku dah berubah muka...dia pun angkat pinggan dia,air dia,kuih dia...gi makan kat ruang tamu.. Aku ngan adik perempuan bongsu aku, Sikin ternganga ngn tindakan abah aku..
"Kak long...abah merajuk arrr...Lan knp ko wat muka mcm tu td kat abah..kan dia dh merajuk" Marah Sikin kat Lan...
Aku yang terdiam dari tadi menyampuk "Dah..dah makan..." dalam hati aku... ADOI...

Isnin,8/8/11,4.35am

Aku terpisat2 bukak mata..
"Ya Allah! abah..terkejut kak long.."kataku
Abah dok makan berdiri mcm nak kejutan aku gamaknya.kiri mung air..tangan kanan kuih pisang xsilap aku...
"bangun2 la sahur...."katanya
Aku pun bangunlah...basuh2 muka..aku jenguk Ma aku dalam bilik...
"tido lagi...kesian lak nak kejutkan"kataku dalam hati
Ketung ketang ketung ketang (aku sorang2 arini sediakan juadah bersahur...sbb Ma aku peeoot.so aku kesian nak kejutkan dia)
Pukul 4.50am dah siap juadah bersahur...Alamak air blom buat lagi..xpelah kejutkan adik2 dulu soh diaorang bersahur dulu... Lepas tu baru aku wat air...ambik air panas kat water dispenser
Aku wat air teh panas..Aku rasa air teh yang aku wat xsedap mcm Ma aku wat. Tgk jam dah pukul 5.10am. Xleh jadi nih.. Aku last2 gi kejutkan Ma aku

"Ma...knp air teh kak long xmacam Ma wat.Tak sedap!"kataku

Ma aku terpisat2 bangun "Alah minum je lah!" dgn nada yg marah..

Adeh...timbul kekesalan dihati kacau ma aku tido..pagi2 dah kena marah...lalalala...



So aku pun paksa adik2 aku minum air teh aku wat walaupun xsedap!




itu lah kejadian yg aku alami semalam dan pagi tadi...haru biru kan?? apa pun semoga ko orang happy sokmo dibualan ramadhan ni. OK? bubby... :)

Tiada ulasan:

Followers

AKU BLOGGER KLATE ;)

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Ef life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers