Khamis, 4 Ogos 2011

Sedekah



Alhamdullillah ni dah masuk 4 ramadhan 1462 dan syukur ke hadrat Ilahi.aku dapat berpuasa tanpa sebarang halangan. Teringat hari sabtu lepas sebelum puasa..dulu kalau ko orang pernah baca entry sini. Pakcik ngn anak dia dtg lagi. Kali ni diaorang jual mcm2 CD dan kain sarung.


Kebetulan la kan nak dekat2 raya ni.tambah2 pulak baru start wat pemotongan rumah. Aku betul2 berjimat perbelanjaan harian sekarang...hu3...RM1 pun aku kena berkira.. Aku kasihankan mereka.Tak tau nak bagi apa. Last2 aku bagi baju2 aku yang tak padan kat dia.kebetulan dia ada anak perempuan darjah 6. Aku bg baju kebaya aku yang paling aku syg. Iyelah adik perempuan aku dah tak pakai kebaya2 nih. Lebih2 lagi adik aku yang sekolah agama.



Tapi mcm dia amat perlukan duit...tambahan pulak dia pun berpenyakit lonie.Dia ckp ambik la kain sarung.byr la berapa aku nak bayar..tapi time tu mmg aku xde duit cash kat dompet. Iyelah mana taknya...setiap kali ari minggu jerk. mesti adik2 aku nak beli something utk makan. Yang jadi mangsa duit aku la...hu3..Dalam dompet ada berapa hingget jerk.xsampai RM10..xkan la kot beli kain sarung RM 5??


Apa pun aku harap pakcik tu murah rezeki dan ada orang yang sudi hulurkan bantuan kepadanya.... Dia asal Myanmar. Dah lama tinggal Malaysia tapi xleh status warganegara. Isterinya orang Malaysia. Anak dia semua lahir Malaysia. Kalau ko orang yang berasal dari Kelantan atau luar kelantan pun boleh. Rasa nak bg sumbangan apa-apa kat keluarga ni .


Hubungi la pakcik ni : HUSSIN - 0179885587
dan juga kalau rasa nak menderma kepada rakyat palestin pun boleh :)

derma la kat sape2 pun dan yang penting


MESTI BG DENGAN HATI YANG IKHLAS OK???



p/s : kalau ada rasa tidak percaya ke apa ke...selidik la dulu sampai puas hati sebelum buat sumbangan kepada keluarga ini.. beautifulgirl xbertanggungjawab atas apa yg terjadi. semua atas kebijaksanaan anda ...okey?

Tiada ulasan:

Followers

AKU BLOGGER KLATE ;)

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Ef life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers