Khamis, 9 September 2010

Sepupu ku bkn Sepupu ku...uweak!!!

aku pijak ko sampai lebam !aisey...hu3

Entry kali aku nak cerita tentang ketidakpuashatian aku.. jeng...jeng... bila ingat balik.

Memang lah aku tau aku yang salah tapi aku tidak boleh terima teguran dia... Siapakah si dia itew?? Seseorang yang baru nak jadi woris warah aku.. Kawin aku bukannya dia pergi.. Sesuka ati jew nak tegur bagaikan dialah org yang paling terhormat di dunia yang fana ini. Agak-agak lah...ko tu N22 jew. Pastu gi majlis mana2 yg family anjurkan bukannya nak pergi. Kononnya sibuk outstation. Aku dapat tau dgn bebudak opis ko.. Ko xderlah sibuk sgt tp sejer jew wat sibok. Pasti menyibok kerja orang lain. Padahal kerja sendirik pun tak siap2 lagi... Ha!! dgn perangai ko mcm tu... aku tak heran la ko tegur aku mcm taik!

Dulu aku memang rase kesiannya kat ko...sbb laki ko main kayu 3 kat belakang ko...Walaupun aku tidak pernah jumpa ko. Aku hanya kenal laki ko. Tp aku ada perasaan kesian kat ko.sbb laki ko curang. Tapi apabila kesalahan yang aku buat telah disertai dgn kata2 maaf. Ko still nak hantar email yg membuatkan aku naik darah....Nak menunjukkan ko ni org yg terhormat...laki ko org terhormat (terhormat kerr??) Memang memualkan segala usus-ususku ini...


rentetan email sepupuku bkn sepupuku

Satu hari aku terima dari kawan aku tentang satu berita..Aku pun sebar kat user group untuk berkongsi. Kerana niat aku untuk berkongsi info tentang keselamatan dari segi kesihatan.
"Tolongla sebarkan kat semua member khususnya perempuan k..CUCI BRA Dan PAKAIAN2 BARU korang, b4 dipakai. Banyak orang yang DA buat, ini sebagai peringatan bagi yang tak buat ok.. Read n ready 4 urself to see this picture..kitewr tak Tao bndewr apa yang Ada kt dalam pakaian masewr kitewr belie..Ya Allah. Menjijikkan. CUCI BRA BARU koirang sebelum memakainya!! Jadikan kebiasaan mulai dari sekarang untuk mencuci pakaian baru..kitew x Tao apewr adewr kt dlm tue..this is VERY IMPORTANT!!!Lepas Susan McKinley (Antropologis) balik dari ekspedisi kat Amerika Selatan,de perasan Ada ruam aneh kat breast sebelah kiri de, sapewr pown x Tao ape bndewrnyewr tue, n de pikir ruam itu akan hilang bilewr2 masewr jewr..Bilewr de balik, de g jmpewr dokter..psl DA skit sgt kt area "tue". Dokter tak Tao penyakit apa yang de kenewr, dokter tue bg antibiotik n krim khusus..bilewr sakitnya tak hilang n breast de semakin panas Dan mulai berdarah..de bwat keputusan utk membalut pendarahan itu, bagaimanapun....rasa sakit tue semakin bertambah, de pown start la crik dokter2 pakar.. Dr. Lynch tak boleyh diagnos infeksi apewr yg dah jadi n mintak Susan cari member2 yang mahir dalam bidang Dermatologi..malangnyewr dokter2 tue tgh berseronok!!Susan tunggu selama 2 minggu . Akhirnya dapat berjmpewr Dermatologist tersebut.Susan terkejut, bilewr balutan yg de pakai tue dtanggalkn, deorang jmpewr larva hidup n bersarang dalam pori2 Dan dalam luka breast de, once in the moment parasit ini masuk dalam pori2 n muncul di lubang sebelahnya, yang de x Tao ialah..lubang itu sangat dalam dari yang de bayangkan. Larva ini memakan lemak, lapisan kulit Dan kanal susu payudaranya!! PLEASE....KIRIM la kt SEMUA GIRL FRIENDS KORANG!!!!Eeuuuu~~~ Geli AK..?= pHope bndewr nie x terjadik kat kitewr or sapewr2 jewr 4 DA next time..amin..?=] "

Aku xsangka aku ni silap langkah.salah satunya adalah penggunaaan bahasa yg xOK sbb aku ni malas menaip.So aku copy paste dari kawan aku untuk sebarkan dekat user group opis aku... Pastu satu lagi aku tak check kesahihan cerita ini. Aku mmg akui kesilapan aku.... Aku dapat tau cerita ni tidak betul setelah seseorg yang aku kenal memberitahuku melalui email.

From: XX
Date: 19/07/2010 16:09:55
To: Erma
Subject: Re: [staf] INGATAN KEPADA INSAN YG BERNAMA PEREMPUAN ! PENTING!

Erma, berita ini tidak betul: rujuk di URL berikut:Rujuk:
http://urbanlegends.about.com/library/bl_breast_larvae.htmHarap dapat maklumkan kepada users.

So, daripada situ aku pun meminta maaf secara terbuka melalui user group

From: Erma
Sent: Monday, July 19, 2010 4:21 PM
To: staff groups
Subject: Fw: Re: [staf] INGATAN KEPADA INSAN YG BERNAMA PEREMPUAN ! PENTING!

Salam...niat sy utk bkongsi ...if Ada salah minta maaf...sy in malas nk menaip.so copy past dari kawan..kalau Ada silap MINTA MAAF...saya dapat email dari En P dari jbtn O ('GURU' praktikal saya dulu)..TQ En P.... Dia bg info terkini pasal menda ini...

Pasal bahasa pasar TU sy rasa ramai yg guna bahasa kelate...xde org menegur pun...

Terima kasih sape2 yg menegur.
Hope xjadi isu besar..sbb niat rasa molek doh nk berkongsi..hu3


And than ada seorang makhluk ALLAH SWT yang memberitahu aku ni woris dio...(saudara mara dia la)tapi tidak pernah aku kenal dan berjumpa dengan dia. Dia sound aku mcm ni --->

From: Lalok
Date: 19/07/2010 16:37:46
To: Erma
Subject: RE: Re: [staf] INGATAN KEPADA INSAN YG BERNAMA PEREMPUAN ! PENTING!

Saya Lalok daripada JBTN YY. Saya sentiasa menjaga nama baik saya dan Ab. XX kerana kami dikenali oleh semua staf di Kampus ini terutama ketua2 jabatan kerana telah berkhidmat 28 tahun di kampus ini
(Nama baik la sgt...xsedar ramai yg ngumpat dia jugak dan laki dia main kayu 3 kat blakang dia). Hari ini tamparan buat saya kerana semua staf di JBTN YYminta saya nasihat you sebab katanya you berkahwin dengan sepupu Ab.XX dan email you sungguh tidak sesuai.
Adakah itu betul? Sekiranya betul rasanya Erma kena hati2 sebab email you sungguh memalukan saya sebagai kaum wanita.
Lalok, 2402

Aku terima teguran yg mula2 ni... so aku pun balas la......

From: Erma
Sent: Monday, July 19, 2010 5:15 PMTo: Lalok
Subject: RE: Re: [staf] INGATAN KEPADA INSAN YG BERNAMA PEREMPUAN ! PENTING!

Sori kak Lalok...saya terima nasihat akak..
Hope menda ini xperlu dperbesarkan kpd saudara mara...saya pun xtau menda ini jd isu besar sbb lama dh sy xanta email kat group ni..xsangka diaorg nk ckp buruk2 kat sy...bkn niat nk memalukan sesiapa cuma berkongsi dari segi perubatan.dari segi kesihatan.xsangka jadi salah angggap
Sbb sy pun jaga nama baik akak dari tercalar....(lagi memalukan dari ini)

Dia pun balas pulak mcm ni kat aku.... buat aku grrr...!



fafafatinlifestoryteller.blogspot.com

meh aku tumbok muka ko biar hancuss ! :<

Tak silap saya you bekerja di YY kan? Disitu ada Minah, Timah dan ramai lagi wanita yang you boleh share bersama apa yang patut dan tak patut di hantar melalui email.
En.DD ketua jabatan L ada email kepada saya yang dia juga menyampah tengok email sebegini
(padahal en DD wat teguran kpd umum sbb bkn aku sorg yg wat kesalahan...ada beberapa lg..sajer je erk nk wat aku sorg bsalah). Saya sedang tunggu komen dari Dato’ MM, Pengarah tentang feedback email you (Aku baik la ngn Dato' MM tu...dia xsempat layan email mcm ni...cuma aku pun dh minta maaf dari pihak aku..ko xpyh pandai2 la setakat N22 jeww..huh!). Hari ini ramai yang nak tahu yang mana satu staf bernama Erma. Sebenarnya saya pun tak tahu you yang mana satu may be saya boleh pergi jalan ke bilik Minah or Timah untuk bertemu mata dengan you.
Harap jangan ulangi lagi perkara sebegini kerana you baru menjadi staf dan biarlah you dikenali dengan perkara2 yang positif dan bukan perkara2 sebegini.
Kena juga ingat saya di belakang dan Che HH, isteri Abdul GG (adik Abdul XX) bekerja di Farmasi . Disitu juga orang mengenali kami 3 orang dengan perkara2 positif
(puji la diri ko sendirik melambung2..apa aku heran..uweak!).
Sepanjang saya bekerja 28 tahun di kampus ini, setiap hari saya tidak miss baca email dan saya juga tidak pernah menghantar email ikut sebab kita ada tanggungjawab dengan jbtn. Saya kerap melihat email you sering berkumandang dan kadang2 bunyi sumbang kedengaran semacam tak cukup kerja diberi oleh pihak Library kepada you
(weiii!!! aku baru sekali anta msg mcm ni molek sikit deh!!). Padan2 dengan kerja harian kita sahaja rasanya kut (ko pun sama arrr...xpyh tegur aku...hampeh!).
Lalok

Argh!!! Memang sumbak palo otok la pempuan ni...
cilakak! xpayah ngaku kita ada apa2 hubungan k?

lagipun nikah aku bukannya ko pergi.... aku tidak pernah bertemu mata ngn ko walaupun 1 tempat kerja. Aku tidak kenal langsung ko.

SO................

you NOT MY SEPUPU. chittpooorahhhh!!!

4 ulasan:

Rani Rashid berkata...

wah..ni entry yg paling aku suke dlm hidup aku....aku suke gile bab*...ayat paling best ******chittpooorahhhhhh!!!*

hamzah ian berkata...

kah kah kah.. woi.. panjangnye..

BeauTiFuLGirL berkata...

Rani : memang best ayat ni..aku blajar ngn mutusamy..jiran kepada suami aku kat blakang umh yg suker mintak pisang kat dalam pagar suami aku (ada paham??) ngee~~~

Hamzah ian : panjang2 feeling marah gituw nok! har! har! har! (ikot stail ko seketika) ..ngee~~~

Tanpa Nama berkata...

hhahah kak ema dio ade mention library tu..naper x hidden kan..nt pecah rahsia..