Rabu, 24 November 2010

Aku Mabuk!

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA 2010



Salam 1 malaysia... akekeke!

Hu3...macam mana raya korban ko orang? Meriah x? Anyway kat kelantan memang meriah sesangat. Tambah2 cuti sekolah maka ramai la berkhawin, bertunang dan x kurang jugak yang bercerai berai (hu3 sape erks?). Sepanjang cuti raya aku memang aku terlalu bizi dan menyebabkan penat yang tidak terkata. Iyelah dulu aku ada 1 bahagian je nak jaga...Skrg aku ada 2 bahagian nak jaga... Kat Kubang Kerian lagi.. Kat Pintu Geng lagi. ko orang paham tak?? Maksud aku dulu aku tak kawin. Skrg aku dah kawin. paham-paham la erks? he3.


Raya 1(17.11.10) :

Aktiviti aku rya pertama. Entah kenapa aku bangun lewat pagi raya tu. Rupa-rupanya aku punya bendera putih dan bertukar jadi bendera merah dipagi raya...grrr...xleh gi mayam raya (xpenah dibuat pun sebenarnya. :P ) Apabila keadaan itu melanda diriku. Aku tidak dapat berbuat apa-apa. Aku hanya pasrah kerana itu adalah kejadian tuhan. Di hari raya korban pertama itu juga, aku telah menghadapi satu sistem imunisasi yang tidak begitu stabil yg menyebabkan aku merasakan seluruh tubuh badanku sujuk panas..sejuk panas. Bila aku ke hospital kecemasan. Sekian lama aku menanti..separuh abad di dalam hospital itu... Akhirnya....... dihari raya KORBAN pertama, aku telah mengorbankan tanganku menerima 3 suntikan yang maha sakit...cakit cungguh taww... huk~ huk~ :(





sepanjang hari raya pertama aku beraya atas katil dengan ubat-ubatan. huk~ huk~


Raya ke 2 (18.11.10):

Aku di pertanggungjawabkan untuk ambik daging korban dengan adik ipar aku untuk aqiqah anak dia. So, walaupun aku dalam kesakitan... Aku gagahkan diri jugak ke tempat korban itu utk ambik daging korban tersebut. Sampai je kat tempat penyembelihan. Aku difahamkan kena gotong-royong sembelih daging. SEMBELIH DAGING??!! Aku mana reti? huk~ huk~ tapi aku pandai jugak akhirnya... hehehe. Lebih2 lagi kebetulan my hubby ada menolong. lagilah aku semangat...hehehe. Lepas daging dah siap di proses dan dibawak balik, aku pergi pulak ke Tumpat sbb mak saudara belah hubby korban dan wat makan. hu3.penat jgk walaupun tak buat kerja. Aku dok tumpat tu dari pukul 3ptg-6ptg.Lepas tu kami balik singgah dekat stesen kereta api dulu ambik adik aku Kak ngah. Dia bercuti sbb keesokkan tu nak wat makan aqiqah anak dia. Malam tu kami ternganga tido sbb penat sgt..huk~ huk~



Raya ke 3(19.11.10) :


Makan ! makan! makan! (umah aku wat makan arrrr...) pagi sampai petang aku berkemas-kemas. sediakan apa yang patut utk menjamu tetamu. penat giler.. tetamu datang xputus-putus. Dalam pukul 3 petang mcm tu. Mak Mertua aku datang dgn adik ipar aku. Katanya ayah mertua aku sakit (mabuk daging la gamaknya..hu3 cian ayah mertua kesygan aku..cewah! ayat bodek). Lepas mak mertua aku makan dia ajak gi tumpat. Katanya ada beberapa saudara mara yang ajak aku dan suami makan. hu3..makan lagi..kalau lauk pizza ke, chicken chop ke ok gak.. Tapi aku agak dah mesti daging.adeh! tp nak wak macam mana rezeki jgn ditolak. Lalala...makan-makan sampai maghrib. adus! muncit dh peyut ku.



Raya ke 4 (20.11.10):

Aku sudah merancang untuk ke perkhawinan Yah kawan aku. tapi last2 minuts x jadi laks. Sbb patutnya ari tu Mak dan Ayah mertua aku pergi belarak sepupu mu hubby ke Marang, Terengganu. Akhir digantikan oleh hubby. Dia jadi pemandu hari tu. Pagi2 lagi bertolak kat Marang dan dekat2 isyak baru sampai umah..hu3. penat gilerr...


Raya Ke5(21.11.10)

Aku kerja tapi.......................

Aku kerja separuh hari dgn ambik cuti satu hari kononnya nak pergi umah sepupu bertunang..







Raya Ke 6&7 (22-23.11.10)

Aku dah KO sbb penat sgt..jumpa doctor. Dia bagi aku MC 2 hari..alhamdullillah...aku blh la rehat secukupnya .Iyelah dgn batuk2,sakit kepala,pening2..mcm2 penyakit aku ni...



tapi.......



yang aku peliknya kan..MY HUBBY AKU TAK SAKIT PUN MCM MANA DIA DAPAT MC??
2 HARI LAK TUS...apa erks dia klentong doctor tu?? hehehe...





arghh!! pening kepala den...

Tiada ulasan:

Followers

AKU BLOGGER KLATE ;)

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Ef life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers